Hudguiden

Naturprodukter & kosttillskott

(TIPS) Behandla huden väl, med tre steg som  kommer här

1. Nettle cleansing concentrate
Rengöring med en härlig grön gel gjort ifrån en brännässla, som gör hudens Ph-värde mer normalt. Den löser upp smuts på ett milt sätt. Den rengör på djupet, balanserar huden och är bakteriedödande. Detta är en rengörings produkt som skall användas morgon och kväll, men tänk på att dosera måttligt för den är koncentrerad.

ELLER

1+ Mineral Cleansing Concentrat
Rengöringen med den svarta leran som rengör på djupet och balanserar talgproduktionen. Lugnar och återställer inflammerad hud. Den milda peelingseffekten tar bort torra partier och tillför mineraler med läkande egenskaper. Den mildrar rocasea och passar mot allergibesvär, eksem, psoriasis, inåtväxta hårstrån. Dossera måttligt och undvik ögonen!

2. Mahoma Tonic
Ansiktsvattnet är sammandragande och gör huden matt. Innehåller inflammationshämmande ingredienser, återfuktar huden och balanserar Ph-värdet, vilket gör att efterföljande krämer lättare kan bekämpa orenheter, acne, psoriasis även rocasea.

3. Nypon Whip Moisturizer
En c-vitamin kräm som är inflammationshämmande, balanserar, stärker kapillärväggarna. Hudens naturliga funktioner förbättras.

ELLER

3+ Pepparmynta Purifying kräm
Den mest effektiva för dig som har mycket talg och acne. Innehåller svavelhaltig thermalvatten. Krämen dödar bakterier och balanserar talgproduktion, vilket innebär att du kan får en matt hudyta utan acne.

Gör så här:

Steg 1.
Först tvättar du av smink (om du inte använder smink så tvätta bara rent) med en vänlig rengöring eller tvål. Därefter tar du en utav de två första rengöringsprodukterna (Mineral Cleansing Concentrat eller Nettle cleansing concentrate). Du klickar lite lätt två gånger och spär ut rengöringsprodukterna med ganska mycket vatten. Så var det bara att tvätta rent ansiktet. När du har tvättat, måste du torka dig noga med en ren handduk.

Steg 2. Nu är det ansiktsvattnets tur.
Du öppnar flaskan försiktigt och häller lite i din hand som du sedan vaskar på i ansiktet (klappar lite vid kinderna tills det torkar). 

Steg 3.
Du tar en kräm och smörjer in efter steg 1 och 2.
Det är bra att använda den efter du duschat för att mjuka upp huden så att den inte torkar ut. Man använder även krämer för att få en jämn hy bl.a. när man ska sminka sig. Nypon Whip Moisturizer eller Pepparmynta Purifying är bra krämer som jag tycker att man kan prova. Dock kanske inte du får samma resultat som jag eftersom vi alla har olika hudtyper, men det är värt att prova nytt. 


          1                     2                    3
  
   
          4                     5                    6                          7


1. Ansiktsmask, C vitamin
2. Kosttillskott, C-vitamin
3. Kosttillskott, Pantoten (vitamin B5)
4. Nypon produkt
6. Ansiktsvatten, Mahoma Tonic
5. Rengöring, Nettle cleansing concentrate
7. Kräm, Nypon Whip Moisturizer

Ej på bild:
Kräm, Pepparmynta Purifying kräm
Rengöring, Mineral Cleansing Concentrat

Smink jag använder
• foundation (använder ej längre, för mörk, finns några andra nyanser)
• täckpenna (två färgad, väldigt bra, dock endast de två färger som är på bilden)
• pennvässare

DERMANORD

#1 - - Sara - En dalkulla i Österrike:

Vilken mumsig header du hade :D



SV. Tack så hemskt mycket för tipset. Min hy har faktiskt blivit bättre nu och har inte ofta finnar längre. Använder ansiktsvatten från Makeupstore och sedan en kräm från apoteket med aloe vera och de gjorde underverk för min stackars hy :D

Det var verkligen en jobbig tid då när jag skrev inlägget och jag vet inte om min resa till egypten kanske gjorde det värre eftersom jag brände mig :P huden fick fnatt.

Tack ändå :))) kramis

#2 - - Sara - En dalkulla i Österrike:

SV. Finnar är de värsta som finns, för det är så omöjligt att få bort och det tar lång tid och så beror de på hormoner, vilken tid i månaden det är mm mm :P

De tror jag med, samtidigt vill man ju inte vara en blekfis haha tur att de finns BUS, men de är ju inte heller bra för hyn :) haha en riktig soppa.



Jag käkade pantonten förut, men den hjälpte inte alls. Sen åt jag en annan som kom från någon Living Earth?! Grönt lock, den var skitbra :)